October 13, 2006

اینم بخاطر تو


رفتار من عادی است
اما نمی دانم چرا
این روزها
از دوستان و آشنایان
هر کس مرا میبیند
از دور می گوید:؟
این روزها انگار
حال و هوای دیگری داری؟!؟

اما من مثل هر روزم
با آن نشانیهای ساده
و با همان امضاء ، همان نام
و با همان رفتار معمولی
مثل همیشه ساکت و آرام

این روزها تنها
حس می کنم گاهی کمی گنگم
گاهی کمی گیجم
حس می کنم
از روزهای پیش قدری بیشتر
این روزها را دوست دارم
گاهی
- از تو چه پنهان-؟
با سنگها آواز می خوانم
و قدر بعضی لحظه ها را خوب می دانم
این روزها گاهی
از روز و ماه و سال، از تقویم
از روزنامه بی خبر هستم

حس می کنم گاهی کمی کمتر
گاهی شدیداً بیشتر هستم
حتی اگر می شد بگویم
این روزها گاهی خدا را هم
یک جور دیگر می پرستم
...
گاهی برای یاد بود ِ لحظه ای کوچک
یک روز کامل را جشن می گیریم
گاهی
صد بار در یک روز می میرم
...
اما
غیر از همین حسها که گفتم
و غیر از این رفتار معمولی
و غیر از این حال و هوای ساده و عادی
حال و هوای دیگری
در دل ندارم
رفتار من عادی است
...
قیصر امین پور

3 comments:

Anonymous said...

عسل جان از این جملت
"گاهی برای یاد بود ِ لحظه ای کوچک
یک روز کامل را جشن می گیرم
گاهی
صد بار در یک روز می میرم"

خیلی خوشم اومد، خیلی قشنگ گفتی. منم خیلی وقتا همینجوری میشم. تو خیلی خوب بیانش کردی

Anonymous said...

it was perfect, bravo! bravo!

Azadeh said...

khanoom axaie webloge khodet ke kheily ghashangtare. oon axam hamintori dashtam too internet micharkhidam peidash kardam.
in shere harf nadasht.