March 28, 2006

راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد...... شعری بخوان که با او رطل گران توان زد

.......
بر خلاف عسل که سیاسی نیست ,من ( کاوه) از سیاست خیلی خوشم می آد و اینو اکثر دوستانم هم می دونن
به دنبال صحبتی که عسل تو کامنت واسه دوستانمون نوشته بود , می خواستم منم به نوبه خودم نظرم رو بگم:
مشکل من و شما این نیست که گنجی عضو سازمان اطلاعات بوده یا نه ,
مشکل اینه که اصولا مردم ایران می دونند که چه "نمی خواهند" , اما نمی دونند که چه "می خواهند"!؟.

پوپر می گه : "روشنفکر وظیفه اش کاهش آلام انسانی است " و من به شخصه برای هر کسی که در این راه جانفرسا قدم بردارد , احترام عمیق قايلم .

من هم از آزادی گنجی خوشحالم , که اندیشه را ولو مخالف نباید به بند کشید. آیا ساده تر از این دلیلی هست؟!

سهل است لیست اشتباهات مصدق را در اینجا ردیف کردن , یا از اشتباهات حزب توده بیانیه سر دادن ...
محکومیت همۀ آنها ساده است

سیاست به شدت بسترتاریخی و اجتماعی پویایی دارد و نیاز به منابع مستدل و مستند
اما قبل از هر چیز بیاموزیم همدیگر را بشنویم و تحمل کنیم . بیایید به اندیشه مجال دهیم و ازهم بیاموزیم .
قضاوت همیشه کار ساده ای نیست .

فراموش نکنیم که آگاهی سر آغاز آزادیست (سیمون دوبوار)؟
به راهی نو و رطلی گران بیندیشیم

5 comments:

Anonymous said...

jenabe Kaveh,
karet doroste ;)
khanome Asal,
karet dorost tare ;) (kaveh jan midoni ke az tas ino goftam )

Anonymous said...

اندیشه را ولو مخالف نباید به بند کشید...خیلی قشنگ بود..دقیقا و عمیقا موافقم!ا

Anonymous said...

از صميم قلب از هاشين عزيز که با اظهار نظر بی پروای خودش يه جمعی رو به تفکر واداشت قدردانی می کنم

آگاهی سرآغاز آزديست و
تفکّر سرآغاز آگاهی است

يه دوست داشتم يه ماه رفت انفرادی
وقتی اومد بيرون گفتم: هيچ وقت از اين نترسيدی که بازيچه بوده باشی و با کسانی همکاری کرده باشی که اهدافی غيرانسانی داشتن؟

جواب داد : من همه اين کارا رو کردم
که شما به همين چيزا فکر کنيد
تا قدرت تحليل سياسی و اجتماعی جامعه بهبود پيدا کنه
چطور فکر کردن مهم نيست
فکر کردن و آگاهانه زندگی کردن مهمّه
اينکه روش درست انديشيدن رو ياد بگيريم مهمّه

حالا وقتی می بينم که زندگی گنجی
همه ما رو به فکر کردن و بحث در اين مورد واداشته ميگم دستش درد نکنه

وقتی می بينم هاشين باعث می شه بچه ها يه کار فکری رو شروع کنن به اونم می گم دستش درد نکنه

از الهام بانو هم که به اصول بيان عقايد اشاره کرده تقدير می کنم

از پويای عزيز هم برا جمله قشنگش که گفت : از ماست که بر ماست کلّی سپاسگزار

از کندو هم به خاطر اينکه نشون داد سرگذشت يه آدم می تونه پيچيده باشه ممنون

از دوست ناشناس هم به خاطر معرفی منابع غيرمعتبر که منجر به آگاهانه انديشيدن به منابع خبری شد ممنون

از عسل که باعث شد من به اين قضيه فکر کنم که آيا آدما می تونن عوض بشن يا نه تشکّر می کنم

آخر سر هم از اين صحبت خوب آقا کاوه ممنون که کلّی حرفای دعوت به تفکّر توش بود

من که کلّی چيز يادگرفتم
پس به همه اين دوستان احترام ميذارم

بيايد يه طوری بحث کنيم که
بتونيم هميشه از اين بحث های سازنده داشته باشيم بدون اينکه کسی رو برنجونيم و يا ناراحت کنيم

در پناه حق
استوار و پاينده باشيد

Anonymous said...

من فکر نکنم سياستمداری در کل تاريخ بشريت وجود داشته باشه که به جايی رسيده باشه بدون اينکه کاملا آدم سالمی بوده باشه حالا چه اين فرد مصدق يا گاندی باشه چه هيتلر و موسولينی. چونکه اصلا ابزار لازم برای بالا رفتن از پله های سياست سياست بازيه و آدمهای واقعا سالم اگه قدم به سياست بذارن همون اول تصفيه می شن. وقتی هم که فردی به قدرت می رسه فقط از زمانی که مشهور شده زير ذره بينه و معمولا گذشته اش از انظار پنهان می مونه. اينا رو گفتم که بگم گنجی هم مثل بقيه سياستمداراس و ممکنه گذشته تاريکی داشته باشه ولی مهم اينه که الان چکاره اس و منشا چه کارهايی بوده. يه چيز ديگه هم اينه که فلسفه آدم بودن اينه که آدم از گذشته درس بگيره و اگر فرضا هم قبلا گنجی جنايتکار بوده و حالا به اينجا رسيده به نظرم ارزشش از آدمی که از اول روی اين پله وايساده بوده بيشتره.

Anonymous said...

بسيار زيبا بود کاوه عزيز
از عسل مهربان هم بسيار ممنونم که اين بحث را پيش کشيد.
آگاهی سر آغاز آزادی است...بسيار زيبا بود
اگر حوصله داريد
گفتگو مسعود بهنود با احمدرضا بهارلو صدای آمريکا حتما گوش کنيد
همينطور مصاحبه عبدلکريم سروش با نشريه اينترنتی روز در تاريخ 10 بهمن را حتما بخوانيد

باز هم متشکرم
کندو