April 28, 2007

فقط چند ساعت دیگه



دل تو دلم نیست ، عین دختر بچه ها کز کردم تو صندلیم و ساعتها و ثانیه ها رو می شمارم
از صبح که این سرما خوردگی بی دعوت ! اومده سراغم ، سعی کردم ذهن خودمو به هر چیزی حتی چیزای ممنوع ! مشغول کنم

تا حالا به خیانت فکر کردین؟
جدّی دارم می گم؟!؟
چه چیزی بیشتر از همه شما رو پایبند می کنه ؟!؟ عشق ؟، ا اعتقادات؟! اخلاقیات ؟!؟یا شایدم تا حالا اصلا ً باهاش مواجه نشدین؟!؟

این فیلم "تله" که امروز دان لود کردم و اشاره ای که به فیلم مورد علاقه ام " بیوفا *" کرد و البته شباهتهایی که با اون داشت،
باعث شد دوباره این موضوع بیاد تو ذهنم ...؟
خیلی دلم می خواست یه نظرسنجی می گذاشتم و نظر آدمها ( البته نظر واقعی شون )رو می پرسیدم
بنظر من حتی "واقعی "حرف زدن درباره اش جسارت می خواد
آ ؛آ ، قرار شد خود سانسوری نداشته باشیم
...
خوب دیگه فقط چند ساعت دیگه مونده ،
خدا جون اگر فقط چند ساعتی از صبر حضرت ایوب رو به من قرض بدی ، کارم راه میفته

unfaitful*

11 comments:

Baroon said...

از فيلم Unfaithufll چندان خوشم نمياد . اما به خيانت يا بهتره بگم رابطه های موازی که کيوان زياد توی بلاگش مطرح ميکنه نه فقط بارها فکر کردم بلکه بارها و بارها در بطنش بودم. تنها چيزی هم که کم و بيش ازش دورم ميکنه فقط مذهبه !! فقط و فقط . رابطه های موازی به نظرم کاملا طبيعيه و اصلا اعتقاد ندارم که هر انسانی فقط يک Soul mate داره

سطرهای پنهانی said...

خودمم به "سول میت" که گفتی اصلاً اعتقاد ندارم, واسه منم این حس کاملاً طبیعیه
بماند که بعضی ها فقط زیاده خواهند و دیگه شورش رو در می آرند

Anonymous said...

عسل جان امیدوارم سرماخوردگیت زود تر خوب بشه.
سوالای سخت میکنی. به نظر من اگه توی یه رابطه مشکلی وجود داشته باشه حالا به هر شکلی دو طرف برای رهایی از مشکل شاید به هم خیانت کنند. در غیر اینصورت من اصلا بهش اعتقاد ندارم و فکر میکنم حتی در جوامع پیشرفته ی غربی که مردم کمتر سنتی هستند هم اینکار پذیرفته شده نیست... چون یه نوع دروغگویی و صاف نبودن محسوب میشه...متاسفانه من اون فیلمها رو ندیدم و نمیتونم قضاوت کنم
امیدوارم اون کاری که باید براش صبر کنی هم راه بیفته
بوس

Anonymous said...

salam azizam
man etefaghan hamin emrooz in film ro dl kardam va hanooz vaght nashode ke bebinam! hala didam bazam miyam migam!:P amma kollan dar morede khiyanat! film closer ro ham bebini bad nist!man bad az oon film kheyli fekr kardam be in ghaziye! va hanooz be natije naresidam! nemidoonam shayad tarse man az khiyanat ehsase badie ke badesh behem dast mide! bastegi ham dare ke be che kasi khiyanat kardano begi! va inke too oon lahze che hessi nesbat be taraf dashte bashi!ye jayi too in film hast ke mige : hamishe ye lahze hast , ye lahze ke bayad tasmim begiri ....! nemidoonam aya vaghean too oon lahze aghle adam kar mikone aslan ke fekr kone ya na!kollan bahse kheyli pichideiye!

پرشین said...

عسل خانومِ عزیز اول از همه چشمت روشن. می دونم که الان لحاظات بیسار خوشی داری و سرت هم الان حسابی شلوغه. اما راجع به بحثی که مطرح کردی می خوام بپرسم که مگه نمی گی خود سانسوری نداری؟ پس نظر خودت رو چرا نذاشتی؟
--------
از این ها که بگذریم، نظر من در این مقوله طبق معمول کمی عجیبه! چون من فکر می کنم چیزی به نام "خیانت" در روابط زن و مرد وجود نداره و برعکس "فداکاری" عبارت موجود، اما پنهان زندگی مشترکه. یعنی اگر کسی موافق آزادی انسان ها باشه، نمی تونه هیچ محدودیتی رو برای روابط انسانی در نظر بگیره. اگر یک انسان متأهل در یک برهه از زمان با شخص دیگه ای برخورد کنه که براش جذابیت خاصی داشته باشه، به نظر من، بنا به "حب ذات" و بنا به قاعده آزادی عمل، دلیلی برای داشتن احساس گناه نخواهد داشت. برعکس معتقدم زن یا مردی که به خاطر زندگی مشترکش از علایق شخصی خودش (که می تونه عشق به یک نفر دیگه هم باشه) می گذره، در قبال همسرش "فداکاری" می کنه. در حقیقت اون فرد داره با یکی از اصول بنیادی فلسفه آفرینش مبارزه می کنه و البته این مسأله می تونه اثرات ناخوشایندی در روان اون فرد هم بذاره. قصدم از بیان این مسأله زیر سوال بردن تأهل و تعهد نیست. بلکه این مسأله نقطه مبهمی است که ناقض یکی از دو فرضیه مهم ساخته بشریته: فرضیه آزادی و فرضیه زندگی مشترک

پرشین said...

غلط املایی:
لحاظات! که همون لحظات خودمونه و بیسار که قبلنا بهش می گفتن بسیار
----
راستی که حالا بحث فیلم های با تم عشق های این مدلیه، این دو تا فیلم هم به لیست اضافه کن؛

1- The Bridges of Madison County (http://www.imdb.com/title/tt0112579/)

2- White (http://www.imdb.com/title/tt0111507/)

!! said...

man faghat bad az saalha zendegiye moshtarek mitoonam begam age ye jaaye raabeteye beyn-e do nafar nalange khiyaanati pish nemiyaad.vaghti ham ke daare milange yani oon raabete dorost kaar nemikone,zoori ham ke nist.pas in kheyli tabiiye ke tarafeyn say konan aramesh va lezzat ro dar kase dige ya jaaye dige jostejoo konan.in vasat mimoone taahod ke khob jeloye baziya ro migire va reaction ro be takhir mindaaze....

az inaa gozashte omidvaaram zoodtar khoob beshi.maman ke biyad vaghte mariz boodan nadari khanoom gol!!!!

سطرهای پنهانی said...

مرسی از همه که وقت گذاشتین و برام کامنت نوشتین ,نوبتی هم که باشه بقول پرشین نوبت نظر خودمه:
اگر به خوام تو چند جمله مختصر و مفید بیان کنم؛ باید بگم از نظر من خیانت بر خلاف ظاهرش خیلی قضیه پیچیده ایه؛ و زمانی که اتفاق می افته ,با اون تعریفی که آدم تو ذهنش داشته کاملاً فرق خواهد کرد؛
به نظر من خودم شخصاً"خیانت"هیچ توجیحی نداره؛ و اگر زمانی یکی از اون 2 نفر به این نتیجه برسن ؛ نیازی به خیانت کردن نیست ؛ باید حتماً احساسشونو بگن؛ من از دروغ و درویی و پنهان کاری بیشتر آزرده می شم تا اینکه حس کنم طرفم دیگه منو دوست نداره ؛ باید آدم اونقدر جسارت داشته باشه که پای کارش وایسته ؛خیانت باید اقدام آخر باشه واسه خراب کردن یک رابطه؛ چرا آدم باید سکوت کنه تا به اون نقطه برسه؟!؟ اصلاً هم اعتقاد ندارم آدم باید یه عمر بسوزه و بسازه چون یه زمانی یه تصمیم احمقانه گرفته و یک انتخاب اشتباه داشته, آدم تو رابطه اش باید بتونه احساسش رو بگه؛ لااقل من اینطوری ام،با نظر "ایده" جان هم خیلی موافقم , خیانت وقتی پیش میاد که به هر دلیلی اون رابطه یکی از طرفین یا حتی دو طرف رو ارضا نکرده باشه؛ وتو اون شرایط 100 % هردوشون می دونن یه جای قضیه اشکال داره و واسه هم چه جایگاهی دارند؛
بگذریم ؛از طرفی احساسی که آدم نسبت به کسی جز شریک زندگی اش پیدا می کنه، حالا به هر دلیلی ,هم کاملاً طبیعیه؛من فقط اعتقاد دارم آدم نباید پنهان کنه ؛ باید رو راست باشه ؛ اول با خودش ؛ بعد با شریکش
بعد بره هر کاری دلش خواست بکنه؛ اون دیگه خیانت نیست,
خوب دیگه ؛ قرار بود فقط چند جمله بگم ؛ طومار شد
اینم نظر من دیگه ؛ شرمنده کاریش نمی شه کرد

سطرهای پنهانی said...

پرشین عزیز :اون 2 تا فیلم رو دیدیم ,خیلی هم جالب بودند؛حتماً فیلم "آبی" رو هم تو دیدی؟!؟ اونم خیلی جالب بود
...
بازم مرسی از کامنت ها و نظرات همه

Me&Vancouver said...

رساتی من فیلم (Little Children)
را هم پیشنهاد میکنم مثل همین فیلمیه که میگی :) یعنی منو که یاد اون انداخت..هوهوهو ...مامان اومدن دیگه حسابی کیفت کوکه ؟:9

Anonymous said...

خدايا
آرزو ميكنم كه هميشه مراقب آدم هاي خوبت باشي
آرزو مي كنم كه هيچ وقت نگذاري از خوب بودن نا اميد بشند
آرزو مي كنم كه هيچ وقت باعث آزار كسي نشم
آرزو مي كنم كه زندگي به كام شون باشه